Миро: Винаги съм бил от другата страна



Миро: Винаги съм бил от другата страна

Миро се разкри първи, че ще бъде един от четиримата треньори в новото музикално шоу в bTV "Гласът на България".

Вече се знае, че другите му колеги са Ивана, Кирил Маричков и Мариана Попова. Миро разказва за моментните си увлечения и за това, че си прави блог за връзка с феновете. Докато слуша въпросите, певецът припалва пурета и отпушва с удоволствие.

- Не вредят ли цигарите на гласа ви?

- Май това ми остана единственото удоволствие. Отказах месото, млечните продукти, почти не пия алкохол, ако откажа и пурите, остава да ме канонизирате като светец. Мировци обаче има всякакви, затова аз ще съм Омиротворен.

- Какво ще правите в новото музикално предаване?


- Засега не зная много и повече информация могат да дадат продуцентите. Ще сме четирима треньори и всеки ще се занимава с отбора си. Ще се борим до победата на един-единствен изпълнител, който ще получи летящ старт.

- Няма ли да е поредният талант, на когото се обещава блестяща кариера?

- Мисля, че това ще е най-успешният сезон на музикален формат у нас изобщо. Изключвам само първия “Мюзик айдъл”, но той също бе направен от екипа на "Седем осми". После се пробваха други да правят такива продукти, но според мен не се получиха нещата. Затова приех сега да съм треньор в това риалити.

- Какво да очакват зрителите от новото предаване?

- Самото шоу предполага само позитивни емоции за участниците и за зрителите. Тук ще се търси моженето, истинският талант, а не жълтината. Най-готиното от цялата работа е, че нямаме визуален контакт при избирането на кандидатите. Значи няма да го има субективния фактор. Така че може да има големи изненади.
Например може да излезе народна певица, а гласът да се окаже различен за мен. Тези дни репетирах да разпознавам гласове, слушах изпълнения на Валя Балканска и не можех да позная, толкова добре звучи, сякаш е младо момиче.

Няма да има възрастова граница, само трябва да са над 16 г. Може да нарушим това правило само за изключителни таланти.

- С какво друго ще сте по-различни?


- В музикалните програми ни натрапват само млади лица и няма лошо в това, нормално е. Пък и световният музикален бизнес се крепи на най-младата аудитория. Те слушат най много, интересуват се от музика, купуват я, създават я. Логично е един музикален формат да гони и търси младежката аудитория. Като говорим обаче за нашето предаване, то ще е избор между различни поколения, защото търсим най-добрия глас на България.

- Коя музика ще надделее при избора на претендентите?


- Не зная. Според мен поп музиката, която и аз харесвам, премина своя разцвет през 90-те години, а "Нирвана" сложиха точка на този стил. Оттогава не е излизало нищо ново и интересно. В същото време съм страхотен фен на Лучано Павароти. Затова няма да се влияя при избора на кандидатите. Народната българска музика също ми харесва, а в попфолка също има изключително талантливи гласове. Аз трябва да подготвям кандидатите и те да пеят добре.

- Ще имате ли право на джокери?

- С удоволствие бих ползвал услугите на Наско от Б.Т.Р., който пее чудесно рок.

- Не ли странно да сте от другата страна? Вие сте звезда, а сега ще бъдете зад кулисите.

- Винаги съм бил от другата страна. Още като част от "Каризма" започнахме с Галка изцяло като автори на музика. Още на 19 години се чувствах изморен от това да стоя пред камера. Тогава нямаше продуцент, който да ни повярва и помогне.

Имах песни за цял свой албум, но нямах пари да ги издам.

Галка написа текстовете и ги дадохме на Тони. Станаха прекрасни парчета, събрани в албума й "Прераждане", като хората помнят най-вече парчето “Всичко било е насън”. Така че винаги съм бил и от двете страни на бизнеса, но съм изморен от себе си като артист.

- Май законите на шоубизнеса у нас са различни. Победителите в подобни музикални шоу програми не станаха звезди.


- Вярно е, но с едно изключение. От първия “Мюзик айдъл” излезе невероятната певица Невена Цонева, но тя е със спрени права. Затова не я чувате сега. Тя беше звезда за кратко време. Невена не е спряла да е талантлива и продължава да работи. Спечели делото срещу "Вирджиния рекърдс" на първа инстанция и когато го спечели и на втора, ще пее отново. Заради тези разправии е тази тишина при Невена.

- Ще е трудно да се наложи отново след тази пауза, защото хората са я забравили.

- Тя има невероятен хъс и съм сигурен, че ще успее. Дайте ми 2 седмици и ще видите какво може Невена. Не забравяйте парчето “Жестока”, което бе хит. Затова съм сигурен, че тя отново ще изгрее. Затова съм убеден, че и победителят в "Гласът на България" ще получи летящ старт.

- Какво се случва с друга героиня от такова предаване - Дивна?


- Аз съм на 35, Дивна е на 14. Много по-естествено е тя да пише музика за някого до нейната възраст. Но за нейния първи албум песните пише Криско, който е познат като рапър, но пък е много добър творец. Аз ще съм продуцент и издател. Ако имах тази свобода като тийнейджър, днес щях да съм по-добър човек и артист.

- Да очакваме ли изненади от Дивна?


- Тя скоро бе в София със семейството си за рождения ми ден. През лятото ще записваме с нея песните от новия албум. Още като я видях на кастинг преди години, й казах - помни, че един ден ще ти пея вокалите. Дори ми минава идеята така да започва една от нейните песни. Добре, че ми вика Миро, а не бате, което все пак ще е поносимо в сравнение с чичо.

- Какво става с "Каризма"? Галя казва “събираме се”, а вие - не.

- Може и да се съберем, времето ще покаже.

- Май се дърпате?
- “Каризма” е извън времето, както се пее в едно наше парче. Това е засега положението.

- Вие бяхте по-успешен след разпада на дуета.

- Подходих комерсиално. Пък и ми помогна ситуацията, че има глад за мъже артисти. Аз още преди исках да пея сам, но така се случи, ча трябваше да сме дует. Нашият първи продуцент Митко Щерев ни даде идеята да пеем заедно. По това време можеше да се намерят пари за двама, не за един изпълнител. Тогава си деляхме разходите на две, което бе по-лесно. С Галка бяхме в една къща, за да ни е по-евтино.

Пишехме си музиката и текстовете, за да може да делим парите на две.

В един момент, когато всичко бе общо и се намери продуцент, той ни видя и каза: "Супер, ще продуцирам и двамата."

Не си давам оценка дали съм успял повече след раздялата ни с Галка. Не споря за титли за най-добър певец или колко успешни неща съм направил. Пък и какво значи да си най-добър певец? Това е толкова спорна титла. Добрият певец се ражда в сърцето на хората. В България винаги се е чувствала липсата на изпълнители от мъжки пол. Когато аз се появих самостоятелно на сцената, отново предизвиках този глад, но не го задоволих.

- Не сте забравили откъде сте тръгнали.Хубаво е, че си спомняте времето, когато сте делили разходите с Галка.


- Приятелите са за това, за да са заедно. Навремето работехме в един клуб все готини хора - Тони, Галя, Орлин Павлов, Ненчо Балабанов. Там беше и

Драго Драганов, който често не е прав за много неща, но тогава съм го запомнил какво каза на едно момиче, с което са започнали в цирка: "Как може да забравиш времето, когато с тебе деляхме една коричка сух хляб." Затова смятам, че човек не трябва да забравя хората, с които е започнал. Когато се събрахме с Галя да живеем заедно, тя се чувстваше много странно. Казваше, че е свикнала вечер по телефона да споделя преживяванията си с мен, а сега не може, защото съм до нея. Това беше много мило.

- Защо толкова страдахте за представянето си на "Евровизия"?
- Няма смисъл да говорим за изгубени каузи. Емоцията там е голяма. Аз съм борбен човек и отидох там да направя нещо забележимо. Чувствах се като спортист, но има доста субективни показатели. Не ме срути представянето, но после не ми се занимаваше с нищо. Отидох на почивка, защото преди това имах 3 чудовищни години и много натрупана умора.

- Ще зардавате ли феновете с нов хит?


- Предстои да разберете. Мен не ме интересува какво е модерно, а искам чрез музиката да се изразя. Важно е да излиза от сърцето ми това, което пея. Хората го усещат и почти сигурно е, че такава песен ще успее. На "Губя контрол, когато" всяка дума е премислена поотделно. Тази песен е част от мен, това съм аз.
Източник: в. "24 часа"

Източник notnews.bg



0 коментара:

Публикуване на коментар